W dniach 26-27 października 2016 r. w ADN Centrum Konferencyjnym zlokalizowanym w budynku Atrium Tower w Warszawie odbędzie się Szkolenie pt. „Centralizacja rozliczeń VAT w samorządzie. Procedury, księgowania, rozliczenia podatkowe„.
Celem szkolenia jest przygotowanie jednostek samorzadu terytorialnego do nowych zasad rozliczeń VAT – od 1 stycznia 2017 r. wszystkie jednostki muszą bowiem dokonać centralizacji rozliczeń VAT w jednostkach organizacyjnych.
Podczas szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Jak księgować VAT po centralizacji – przedstawienie schematów księgowań?
- Jak zaprojektować we właściwy sposób obieg dokumentów w jednostce i jednostkach podległych?
- Jak stworzyć odpowiedni dla swojej jednostki sposób tworzenia skonsolidowanych deklaracji VAT?
- Co zrobić, gdy jednostki podległe korzystają z odmiennych programów kadrowo-księgowych i przekazywane dane będą w różnych układach sprawozdawczych?
- Co robić gdy podległe jednostki do tej pory nie były podatnikami VAT?
- W jaki sposób Centrum Usług Wspólnych może być pomocne w wdrożeniu centralizacji VAT?
- Jak stworzyć zasady numeracji faktur (także faktur zakupowych) – spójne na poziomie całej jednostki samorządu terytorialnego?
- Czy jednostki organizacyjne gminy tracą swój NIP?
- Jakie są konsekwencje centralizacji VAT dla zawartych umów cywilnoprawnych, a także na gruncie podatków PIT oraz CIT?
- Jak centralizacja VAT wpływa na obowiązek generowania i przesyłania jednolitego pliku kontrolnego (JPK)?
- W jakich sytuacjach będzie trzeba zwrócić podatek VAT (wraz z odsetkami) od projektów dofinansowanych z UE (wynikający ze zmiany kwalifikowalności VAT po wyroku TSUE)?
- Czy centralizacja w gminach ma wpływ na budżety instytucji kultury?
Wśród prowadzących znajduje się m.in. doradca podatkowy Paweł Kaźmierczak – Partner w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu, który podczas pierwszego dnia zaprezentuje temat „Centrum Usług Wspólnych w procesie centralizacji VAT„.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy w szczególności:
- skarbników, głównych księgowych gmin, powiatów i województw,
- dyrektorów i naczelników departamentów lub wydziałów finansowo-podatkowych w jednostkach,
- pracowników odpowiedzilanych za organizację procesów towarzyszących centralziacji VAT,
- pracowników regionalnych izb obrachunkowych,
- pracowników urzędów skarbowych.
Partnerami merytorycznymi szkolenia zostały m.in. Portal Prawo Dla Samorządu oraz ZiemskiSamorząd.
Rejestracja