Adres elektroniczny w pełnomocnictwie a prawidłowość doręczenia
Uwaga: ten artykuł ma więcej niż 3 miesiące. Sprawdź aktualny stan prawny lub skontaktuj się z autorem.

Obowiązkowym elementem pełnomocnictwa składanego organowi podatkowemu przez profesjonalnego pełnomocnika jest jego adres elektroniczny. W praktyce pojawiają się wątpliwości, jak należy postąpić w braku wskazania tego adresu przez pełnomocnika.
Treść pełnomocnictwa
Ordynacja podatkowa[1] stanowi, że pełnomocnictwo wskazuje dane identyfikujące mocodawcę, w tym jego identyfikator podatkowy, dane identyfikujące pełnomocnika, w tym jego identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydenta – numer i serię paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego, adres tego pełnomocnika do doręczeń w kraju, a w przypadku adwokata, radcy prawnego lub doradcy podatkowego – także jego adres elektroniczny.
Doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Obecnie pełnomocnictwa składane są organom podatkowym na określonych w drodze rozporządzenia wzorach. Zawierają one pozycję określoną jako „adres elektroniczny”
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.
Zobacz także
Popularne
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.