Nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego już wkrótce

Dnia 15 marca 2015 r. w Dzienniku Ustaw, pod pozycją 352, opublikowana została ustawa o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
Uchwalona przez Sejm dnia 25 lutego 2016 r., po rozpatrzeniu poprawek zgłoszonych przez Senat, ustawa o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zastępuje z jednej strony w głównej mierze obecnie obowiązujące przepisy rozdziału 2a ustawy o dostępie do informacji publicznej, zatytułowanego „Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej”, a z drugiej zaś strony implementuje do polskiego porządku prawnego dyrektywę 2013/37/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 czerwca 2013 r. zmieniającą dyrektywę 2003/98/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
Ustawa określa nowe zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, podmioty, które udostępniają lub przekazują te informacje, warunki ponownego wykorzystywania oraz zasady ustalania opłat za ponowne wykorzystywanie. Wszystkie te zagadnienia zostały szczegółowo omówione na łamach naszego Portalu.
W pierwszej części analizy przepisów ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego omówiony został zakres przedmiotowy i podmiotowy nowej ustawy (zob.: „Nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – cz. I”).
Część druga artykułu dotyczyła natomiast wyłączeń i ograniczeń zawartych w przepisach tejże ustawy oraz form udostępniania informacji sektora publicznego (zob.: „Nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – cz. II”).
W trzeciej części analizy omówione zostały takie zagadnienia, jak zasady udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, warunki ponownego wykorzystywania oraz opłaty za ponowne wykorzystywanie (zob.: „Nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – cz. III”).
Ostatnia część poświęcona została procedurze ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek (zob.: „Nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – cz. IV”).
W odniesieniu do omówionych w ww. artykułach zapisów, Senat na posiedzeniu w dniu 19 lutego 2016 r., rozpatrując ustawę o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, uchwalił do niej 9 poprawek – wszystkie o charakterze porządkowym i doprecyzowującym (zob.: uchwała Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 lutego 2016 r. w sprawie ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego).
W związku z wprowadzonymi poprawkami, numeracja przepisów, którą posłużyliśmy się w ww. artykułach opublikowanych na łamach naszego Portalu, zmieniła się w ten sposób, że w związku z ujęciem dotychczasowej treści zawartej w art. 2 ust. 4 ustawy, jako oddzielnej jednostki redakcyjnej – począwszy od pierwotnego art. 3 ustawy – pierwotny art. 3 ustawy został art. 4, pierwotny art. 4 ustawy został art. 5, itd.
Zgodnie z art. 40 ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, jej zapisy, w swojej zasadniczej części, wejdą w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia, tj. dnia 16 czerwca 2016 r.
_________________________________________________________________________
Szukasz pomocy prawnej w opisanym przez nas zakresie?
Sprawdź naszą PROPOZYCJĘ.
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.
Popularne
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.