Publiczny transport zbiorowy w związkach jednostek samorządu terytorialnego
Uwaga: ten artykuł ma więcej niż 3 miesiące. Sprawdź aktualny stan prawny lub skontaktuj się z autorem.
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym dopuszcza, by organizatorem publicznego transportu zbiorowego były wszystkie związki jednostek samorządu terytorialnego.
Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym[1] (dalej również: u.p.t.z.) organizatorami publicznego transportu zbiorowego mogą być wszystkie z przewidzianych przez ustawodawcę rodzajów dobrowolnych związków jednostek samorządu terytorialnego (dalej również: związki). Podobnie, jak inni organizatorzy, związki muszą wykonywać zadania w zakresie planowania, organizowania i zarządzania publicznym transportem zbiorowym. Co więcej, przewidziano istnienie kilku specyficznych rodzajów przewozów, które są przyporządkowane poszczególnym związkom.
Tak więc, organizatorem może być:
związek międzygminny – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w gminnych przewozach pasażerskich, na obszarze gmin tworzących związek międzygminny;
związek powiatów – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w powiatowych przewozach pasażerskich, na obszarze powiatów tworzących związek powiatów;
związek powiatowo-gminny – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w powiatowo gminnych przewozach pasażerskich, na obszarze gmin lub powiatów tworzących związek powiatowo–gminny.
Mimo braku jasnego wskazania w u.p.t.z., wydaje się, że związki mogą być uznane za organizatorów tylko wówczas, gdy zadania organizowania publicznego transportu zbiorowego zostaną im wyraźnie przekazane[2]
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.
Zobacz także
Popularne
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.