Nieuprawnione pozostawienie podania bez rozpoznania – czynność czy bezczynność organu administracji publicznej?
Uwaga: ten artykuł ma więcej niż 3 miesiące. Sprawdź aktualny stan prawny lub skontaktuj się z autorem.
W orzecznictwie sądów administracyjnych pojawiają się zasadnicze rozbieżności związane ze sposobem właściwego kwestionowania legalności czynności pozostawienia podania bez rozpoznania, uregulowanej w art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego [dalej: k.p.a.]. Przepis ten stanowi, że „jeżeli podanie nie czyni zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach prawa, należy wezwać wnoszącego do usunięcia braków w terminie siedmiu dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.”
Rozbieżności te dotyczą tego, czy strona postępowania administracyjnego, w celu obrony swojego interesu prawnego naruszonego poprzez czynność pozostawienia podania bez rozpoznania, powinna złożyć zażalenie na bezczynność do organu wyższego stopnia (art
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.
Popularne
Portal tworzony przez prawników
ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA
Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k.